SMS vergroot het aantal kiezers

Geplaatst op: september 26, 2007 door forze in Marketing, SMS

Jongeren zijn eerder geneigd om te stemmen als zij een sms-reminder ontvangen. Dit volgt uit een studie uitgevoerd door Princeton University en de University of Michigan.Het onderzoek is uitgevoerd tijdens de verkiezing van november 2006 voor een nieuw congres. De onderzoekers sms’ten 4000 studenten met het verzoek te gaan stemmen.

De jongeren die een sms ontvingen waren meer geneigd te gaan stemmen. In totaal nam het aantal stemmers in deze groep toe met 4 procent. Reminders vlak voor de verkiezing leverde het meeste resultaat op. Van de ontvangers gaf ‘slechts’ 25% aan de berichten irritant te vinden. 59% vond de berichten nuttig.

Bron: Crave

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s